Rozmowy o polskim tańcu | prowadzi Hanna Raszewska-Kursa | Anna Królica

Sobota 19.06.2021 (transmisja online na profilu Facebooku festiwalu)
godz. 15:30 “Na co czekamy?”- z artystami festiwalu rozmawia Hanna Raszewska-Kursa
BTL Lalki – kawiarnia teatralna, Konstego Kalinowskiego 1

Niedziela 20.06.2021 (transmisja online na profilu Facebooku festiwalu)
godz. 15:30 “Always look on the bright side of life”- z artystami festiwalu rozmawia Anna Królica
BTL Lalki – kawiarnia teatralna, Konstego Kalinowskiego 1

” Na co czekamy?” |  Hanna Raszewska-Kursa


Jeszcze się nie całkiem skończyło, jeszcze czekamy – ale już widać światełko w tunelu, już jest spokojniej. Czekać można z nadzieją i radością na to, co upragnione, lecz także ze smutkiem po tym, co po drodze umknęło, lub z niepokojem przed tym, co przyjdzie. Bo wiemy, że kiedy się doczekamy, to nie będzie już tak samo jak było. Jak czekamy? I na co właściwie?


Fot. Michał Kursa

Hanna Raszewska-Kursa (1982) – badaczka i krytyczka tańca, doktorantka IS PAN. Publikuje relacje, wywiady, recenzje na łamach drukowanych i elektronicznych, a także artykuły naukowe w monografiach i czasopismach fachowych. Autorka, redaktorka i współredaktorka publikacji książkowych, m.in. Teorii tańca w polskiej praktyce, napisanej w ramach stypendium MKiDN, wydanej w ramach Programu wydawniczego IMiT. Prowadzi rozmowy pospektaklowe w formule tradycyjnej i w formułach eksperymentalnych, w zależności od potrzeb publiczności. Prezeska Fundacji „Myśl w Ciele”, założycielka Warszawskiej Pracowni Kinetograficznej.

 

PRZED UDZIAŁEM W WYDARZENIACH FESTIWALU ZAPOZNAJ SIĘ Z WARUNKAMI UCZESTNICTWA ZWIĄZANYMI Z PANDEMIĄ COVID-19 DOSTĘPNYMI TUTAJ

“Always look on the bright side of life” |  Anna Królica


Zapożyczając jako tytuł spotkania słowa piosenki ze znanej komedii/satyry „Żywot Briana” Monty Pythona, chciałabym wraz z moimi gośćmi przyjrzeć się sytuacji w polskim tańcu po lockdownach, kwarantannach i pandemicznych zmianach oraz poszukać wraz z nimi jasnej strony. Zgodnie ze słowami bohaterów angielskiego filmu: „Rozchmurz się, Brian, wiesz jak mówią? Życie może być złe… i wtedy wkurza Cię, […] więc, gdy Cię za mordę bierze zagwiżdż tylko w dobrej wierze A znajdziesz w nim wiele radości, więc: Zawsze spoglądaj na tę jasną stronę życia” Istotą rozmowy jest spotkanie środowiskowe i próba zastanowienia się, w jaki sposób można było wykorzystać lockdown w przestrzeni tańca? Jakie pojawiły się nowe narzędzia i sposoby działania i komunikacji z widzami? Które z nich będzie można zachować w sytuacji powrotu do normalności? Co rozgrywa się na naszym podwórku tanecznym o pozytywnym potencjale? Jak możemy eskalować pozytywne emocje. Czy joga śmiechu może nam pomóc ? Nie możemy z góry obiecać słuchaczom ani satyry, ani komedii ani tym bardziej dramatycznego przebiegu zdarzeń, wszystko jest bowiem w rękach rozmówców spotkania, jednak każdemu proponujemy by szukał jasnej strony i zachęcamy do nucenia w trudnych chwilach słów piosenki ……”always look on the bright side of life”.

Partner wydarzenia: Fundacja Performa


fot. Kamila_Buturla

Anna Królica – krytyczka, kuratorka i badaczka tańca, prezeska Fundacji Performa. Ukończyła teatrologię oraz rusycystykę na Uniwersytecie Jagiellońskim, a także podyplomowe studia „Zarządzanie kulturą”. Jest autorką „Sztuki do odkrycia. Szkice o polskim tańcu” (2011), „Pokolenia Solo. Choreografowie w rozmowie z Anną Królicą” (2013). Kuratorką i redaktorką albumu „Nienasycenie spojrzenia. Fotografia tańca” (2017). Znajduje się wśród autorów Słownika tańca XX i XXI wieku, realizowanego przez Uniwersytet Łódzki. Do najważniejszych jej projektów kuratorskich należą: „Maszyna choreograficzna i Schlemmer. Analogie”, „Archiwum ciała”, „Z perspektywy żaby”, „Róbmy miłość, a nie wojnę”. Stypendystka MKiDN (2012, 2020) i Miasta Kraków. Od 2017 prowadzi gościnnie cykl o kuratorowaniu projektów tanecznych w Instytucie Teatru i Sztuki Mediów na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza. W latach 2008-2016 prowadziła zajęcia dotyczące tańca na Uniwersytecie Jagiellońskim. W latach 2017-2019 pracowała jako kurator-koordynator ds programowych w Polskim Teatrze Tańca. Była koordynatorką merytoryczną I Kongresu Tańca. W latach 2011-2013 pełniła funkcję przewodniczącej Rady Programowej ds tańca w Instytucie Muzyki i Tańca. Była jurorką Komisji artystycznej podczas Polskiej Platformy Tańca w latach 2008, 2012 i 2017. Członkini Sekcji Tańca i Baletu w ZASP-ie.

PRZED UDZIAŁEM W WYDARZENIACH FESTIWALU ZAPOZNAJ SIĘ Z WARUNKAMI UCZESTNICTWA ZWIĄZANYMI Z PANDEMIĄ COVID-19 DOSTĘPNYMI TUTAJ